ISO 9001:2015 je međunarodno priznati standard za sistem upravljanja kvalitetom

ISO 9001:2015

ISO 9001:2015 je međunarodno priznati standard za sistem upravljanja kvalitetom (QMS). Standard ISO 9001:2015 je okvir za sprovođenje sistema menadžmenta kvalitetom i pruža mogućnost za organizacione performanse u pogledu kvaliteta proizvoda i usluga. Standard omogućava niz principa koji obezbeđuju logičan pristup upravljanju poslovnim aktivnostima da dosledno ostvaruju zadovoljstvo kod kupaca.

On precizira uslove za upravljanje kvalitetom, pri čemu organizacija treba da proceni i pokaže svoju sposobnost da obezbedi proizvode ili usluge koji zadovoljavaju potrebe korisnika i važećih zakonskih regulativa, i time poveća zadovoljenje korisnika.

Kome je namenjen ISO 9001:2015?

ISO 9001:2015 je pogodan za sve organizacije koje žele da poboljšaju način upravljanja, bez obzira na veličinu ili delatnost organizacije. Pored toga, ISO 9001:2015 je kompatibilan sa drugim standardima sistema menadžmenta kao sto su OHSAS 18001 sistem upravljanja zaštitom zdravlja i bezbednošću na radu i sistemi upravljanja zaštitom životne sredine ISO 14001 . Oni dele mnoge principe tako da se mogu integrisati.

Svrha ovog standarda je povećanje efikasnosti organizacije kroz primenu procesnog pristupa . Njegova prednost je obezbeđenje veza između pojedinačnih procesa, sektora i njihove interakcije.Definisanjem ulaznih i izlaznih elemenata svih procesa i definisanjem potrebnih resursa stvara se polazna osnova za planiranje, kao i povratna informacija o zadovoljstvu kupaca. Ovakav model povećava poverenje klijenata u proizvod/uslugu i vodi ka boljem pozicioniranju na tržištu.

Osnove ISO 9001:2015 (QMS-a):

  • Politika kvaliteta,
  • Upravljanje dokumenata,
  • Upravljanje zapisima,
  • Interna provera,
  • Upravljanje neusaglašenostima,
  • Korektivne mere,
  • Preventivne mere,
  • Stalno poboljšanje.

Prednosti implementacije ISO 9001:2015 standarda:

  • Sticanje i/ili učvršćivanje poslovnog poverenja kod poznatih i što je još važnije potencijalnih klijenata,
  • poboljšanje poslovne sposobnosti i produktivnosti,
  • usmerenost na ostvarivanje poslovnih ciljeva i očekivanja klijenata,
  • postizanje i održavanje stabilnog nivoa kvaliteta proizvoda/usluga radi zadovoljavanja zahteva i izraženih potreba klijenata,
  • povećanje zadovoljstva klijenata,
  • pružanje uverenja da je željeni nivo kvaliteta postignut i da se održava,
  • stvaranje mogućnosti za osvajanje novih tržišta i uvećanje udela na postojećem tržištu,
  • dobijanje sertifikata ISO 9001 od strane akreditovanog sertifikacionog tela,
  • mogućnost učestvovanja i nadmetanja na tenderima.