U prethodnim tekstovima potrudili smo se da vas malo bolje upoznamo sa prednostima uvođenja ISO standarda. Akcenat se uvek stavlja na Iso standard 9001:2015 upravljanja kvalitetom kao I njegovim pozitivnim aspektima na celokupni poslovni ambijent jednog preduzeća.

Glavni okidač za okrenutost ka standardizaciji poslovanja obično je to što vlasnici firmi i njihovi glavni rukovodioci, koji umeju da prepoznaju dobru poslovnu priliku u uvođenju ISO standarda 9001:2015 vide mogućnost za dugoročno povećanje produktivnosti profita, smanjenje rashoda, reklamacija I veće zadovoljstvo I sigurnost kod klijenata I poslovnih partnera.

Koliko god da dobro posluje i već ima dobro uređenu organizacionu strukturu svako preduzeće mora da nastavi da se razvija i da uspostavi KONTINUALNO UNAPREĐENJE . Upravo tome služe Iso standardi, da jasno preciziraju:

  • šta će se uraditi tokom perioda od godinu dana (definisati ciljeve,zadatke, strategiju uz pomoć analize rizika i prilika)
  • na koji način će se uraditi ( plan relaizacije prilike, plan ostvarenja ciljeva, kao i minimalizacija rizika)
  • koji su neophodni resursi ( treba voditi računa kada govorimo o resursima da nije uvek najbitniji resurs novac već treba obratiti pažnju I na vreme, ljudstvo, znanje, informacije …)

prepreka da li će se i kada top menadžment odlučiti za uvođenje Iso standarda je :

  1. Bojazan od dodatnih obaveza I angažovanja svih zaposlenih oko samog uvođenja i procedura koje ga prate.
  2. Koliko će samo rukovodstvo biti u obavezi da odvoji svoje dragoceno vreme.
  3. Kakav će efekat imati uvođenje Iso standarda na samo poslovanje.

Odgovor na sva navedena pitanja i strepnje je veoma jednostavan. U zavisnosti od toga za koju konsultantsku kuću ste se odlučili da odradi implementaciju Iso standarda toliko dodatnih obaveza ćete imati. Mi svojim klijentima uvek napominjemo da:

  • pored postavljanja svih procedura veoma je važna adekvatna obuka svih zaposlenih. Mi praktikujemo dve vrste obuke, jedna na samom početku uvođenja kao i jedna na samom kraju uvođenja kako bi smo bili sigurni da su svi zaposleni pravilno osposobljeni.
  • popunjavanje celokupne dokumentacije, svih primera, zadataka, obrazaca i tabela. Često čujemo komentare naših klijenata kako su im do sada različiti konsultanti samo postavljali procedure i ostavljali same zaposlene da se muče sa definisanjem ciljeva, ocenom dobavljača, analizom zadovoljstva klijenata itd .. Zato je veoma važno istaći da mi svojim klijentima nudimo i ovu uslugu čime ih u potpunosti rasterećujemo.
  • nakon uvedenih Iso standarda razlika je očigledna ! Naš cilj na prvom mestu jeste zadovoljstvo klijenata kao i merljivi rezultati odnosno pozitivne promene koje su opipljive u samom preduzeću nakon uvedenih Iso standarda.

Cilj ovog teksta je da u startu rukovodećem sektoru ukaže na sve benefite standardizacije koja će direktno uticati na razvoj poslovanja uz pomoć posebne procedure LIDERSTVO, koja čini sastavni deo ISO dokumentacije.

Što bi rekao uspešni biznsimen i jedan od pionira iz ove oblasti Philip B. Crosby:

"Problem upravljanja kvalitetom nije ono što ljudi ne znaju o njemu. Problem je u onome što misle da znaju."

Naravno, naš tim konsultanata Vam stoji na raspolaganju za dodatna pitanja i pomoć.