On precizira uslove za upravljanje kvalitetom, pri čemu organizacija treba da proceni i pokaže svoju sposobnost da obezbedi proizvode ili usluge koji zadovoljavaju potrebe korisnika i važećih zakonskih regulativa, i time poveća zadovoljostvo klijenata.
Kome je ISO standard ISO 9001:2015 - sistem upravljanja kvalitetom namenjen ?
ISO 9001:2015 je pogodan za sve organizacije koje žele da poboljšaju način upravljanja, bez obzira na veličinu, broj zaposlenih ili delatnost organizacije. Pored toga, ISO 9001:2015 standard je kompatibilan sa drugim standardima sistema menadžmenta kao sto su ISO 45001:2018 (OHSAS 18001) sistem upravljanja zaštitom zdravlja i bezbednošću na radu i sistem upravljanja zaštitom životne sredine ISO 14001:2015. Oni dele mnoge principe tako da se mogu integrisati.
Svrha ovog ISO standarda je povećanje efikasnosti organizacije kroz primenu procesnog pristupa. Njegova prednost je obezbeđenje veza između pojedinačnih procesa, sektora i njihove interakcije. Definisanjem ulaznih i izlaznih elemenata svih procesa i definisanjem potrebnih resursa stvara se polazna osnova za planiranje, kao i povratna informacija o zadovoljstvu kupaca. Ovakav model povećava poverenje klijenata u proizvod/uslugu i vodi ka boljem pozicioniranju na tržištu i povećanju konkurentnosti.
Osnove ISO 9001:2015 - sistem upravljanja kvalitetom (QMS-a):
- Politika kvaliteta,
- Upravljanje dokumenata,
- Upravljanje zapisima,
- Interna provera,
- Upravljanje neusaglašenostima,
- Korektivne mere,
- Preventivne mere,
- Stalno poboljšanje.
Prednosti uvođenja ISO 9001:2015 standarda:
- Sticanje i/ili učvršćivanje poslovnog poverenja kod poznatih i što je još važnije potencijalnih klijenata,
- poboljšanje poslovne sposobnosti i produktivnosti,
- usmerenost na ostvarivanje poslovnih ciljeva i očekivanja klijenata,
- postizanje i održavanje stabilnog nivoa kvaliteta proizvoda/usluga radi zadovoljavanja zahteva i izraženih potreba klijenata,
- povećanje zadovoljstva klijenata,
- pružanje uverenja da je željeni nivo kvaliteta postignut i da se održava,
- stvaranje mogućnosti za osvajanje novih tržišta i uvećanje udela na postojećem tržištu,
- Izdavanje sertifikata ISO 9001:2015 od strane akreditovanog sertifikacionog tela,
- mogućnost učestvovanja i nadmetanja na tenderima.